Νέα
O Sainz ηγειται του Ραλι Ντακαρ με Ελαστικα TOYO TIRE
7 Ιανουαρίου 2013
Στην 1η θέση προάχθηκε το μπάγκυ Qatar κατόπιν αναθεώρησης των στοιχείων πλοήγησης.
Ο Carlos Sainz με τον συνοδηγό του, Timo Gottschalk κέρδισαν την 2η ειδική διαδρομή στο Ράλι Ντακάρ 2013 με το μπάγκυ Qatar, που φοράει ελαστικά Open Country M/TR , διαστάσεων 37x13.5 R17 της TOYO TIRE. Έχοντας σημειώσει δύο νίκες στις πρώτες 2 ειδικές διαδρομές, ο Sainz ηγείται του ράλι προσπερνώντας το X-Raid Mini του νικητή του 2012, Peterhansel, κατά 5 λεπτά και 5 δευτερόλεπτα.
Ωστόσο, η δεύτερη νίκη δεν επιτεύχθηκε χωρίς δραματικές στιγμές, καθώς ο Sainz βρισκόταν αρχικά στην 10η θέση, εξαιτίας των προβλημάτων που παρουσίασε το επίσημό του σύστημα πλοήγησης GPS, που δεν καταχώρησε το πέρασμα του μπάγκυ Qatar από ένα σημείο διέλευσης. Ο Sainz αναγκάστηκε να κάνει τον γύρο της επιστροφής, περνώντας και ξαναπερνώντας από το σημείο διέλευσης ώσπου διαπιστώθηκε τελικά ότι το σύστημα GPS συνέχισε να μην καταχωρεί το πέρασμά του από το σημείο διέλευσης. Περίπου 15 χλμ μετά, το σύστημα GPS άρχισε ξαφνικά να δείχνει ότι πράγματι ο Sainz είχε περάσει από το σημείο διέλευσης , αλλά μέχρι εκείνη την ώρα είχε χαθεί πολύτιμος χρόνος. Καταφθάνοντας στον καταυλισμό, ο εκνευρισμός του Sainz ήταν πλέον ορατός και η εξέταση των στοιχείων GPS από την ASO τον δικαίωσε, καθώς πράγματι είχε περάσει από το σημείο διέλευσης την πρώτη φορά.
Αφού αφαιρέθηκε ο χρόνος που έχασε κάνοντας τον γύρο της επιστροφής προς το σημείο διέλευσης, απονεμήθηκε το βραβείο της 1ης θέσης της ειδικής διαδρομής στον Sainz, θέτοντας τον αρχικό νικητή, Peterhansel, στην 2η θέση. Φαίνεται να επικρατεί κάποια αποδιοργάνωση ανάμεσα στους διοργανωτές και, παρόλο που προάχθηκε ο Sainz, δεν έχει δημοσιευθεί ακόμα κάποια εξήγηση στην ιστοσελίδα τους κι ακόμα φέρεται να δηλώνει ο αρχικός «νικητής», Peterhansel, ότι ο καθοριστικός παράγοντας της «νίκης» τους ήταν η πλοήγησή τους.
Η 2η ειδική διαδρομή ήταν η πρώτη «κανονική» διαδρομή του Ράλι Ντακάρ με 242 χλμ σε ξηρή γη, άμμο και αμμόλοφους και έφερε έναν συνδυασμό από καλότυχες περιστάσεις στις ομάδες που τρέχουν με ελαστικά της TOYO TIRE.
Αφού χρειάστηκε να αλλάξει το κιβώτιο ταχυτήτων στο τέλος της 1ης ειδικής διαδρομής, ο Robby Gordon ξεκίνησε από την 136η θέση και εξέπληξε τους πάντες τερματίζοντας στην 13η θέση. Κατάφερε να αυξήσει την ταχύτητα του οχήματός του παρά τους ανέμους και την σκόνη, αλλά εκτίμησε ότι έχασε 20 λεπτά εξαιτίας προβλημάτων στο σύστημα GPS στα σημεία διέλευσης. Τώρα βρίσκεται μία θέση πίσω από την ομάδα EV Racing, δηλαδή, στην 28η θέση της γενικής κατάταξης.
Ο Eric Vigouroux με τον συνοδηγό του, Jean Brucy, πέρασαν κι αυτοί μια περιπαθή κατάσταση στην 2η ειδική διαδρομή. Αφού επιδιορθώθηκε κάποια βλάβη στον επιταχυντή, ξεκίνησαν την 1η ειδική διαδρομή στην 39η θέση. Ωστόσο, τους ταλαιπώρησε ένας συνδυασμός από προβλήματα και τερμάτισαν στην 28η θέση. Το νέο ECU,που έχει κατασκευαστεί για να βοηθήσει το φορτηγό να διατηρεί την ισχύ του 7-λιτρου κινητήρα V8 Corvette, ανάγκασε το φορτηγό να τρέχει με μικρότερη ιπποδύναμη στην πρώτη κανονική ειδική διαδρομή. Η περιορισμένη λήψη αέρα, μαζί με τα χαμηλά επίπεδα οξυγόνου σε μεγάλα υψόμετρα, ανάγκασαν το νέο ECU να είναι ανταγωνιστικό σε μεγάλα υψόμετρα, αλλά σαφώς απαιτείται διαφορετική ρύθμιση για τις ειδικές διαδρομές σε μικρότερα υψόμετρα. Είχε και ο Eric θέματα με το σύστημα GPS που τον καθυστέρησαν για πάνω από 30 λεπτά, ενώ ένα ανεξήγητο ξεφούσκωμα των πίσω ελαστικών τού στοίχισαν μια καθυστέρηση 10 λεπτών για να τα αλλάξει. Παρόλα αυτά, ανέβηκε στην 27η θέση της γενικής κατάταξης, 53 λεπτά και 44 δευτερόλεπτα πίσω από τον Sainz.
Επικράτησε μια σύγχυση γενικά και με την κατάταξη του δεύτερου μπάγκυ Qatar, που οδηγεί ο νικητής του Ράλι Ντακάρ 2011, Nasser Al-Attiyah. Ο οδηγός από το Κατάρ με τον συνοδηγό του, Lucas Cruz, ανέβηκε στην 7η θέση εχθές, 15 λεπτά πίσω από τον συνάδελφο και νικητή, Sainz. Ωστόσο, έχασε την 4η θέση που κατείχε εχθές στην 1η ειδική διαδρομή και τώρα βρίσκεται τελευταίος στην 152η θέση της 1ης ειδικής διαδρομής, περίπου 3 ώρες πίσω από τον νικητή με την πρόσθετη ποινή της 1 ώρας.
Ακόμη και αυτή η ανεξήγητη αναταξινόμηση δεν εξηγεί το απίστευτο κατόρθωμά του να βρίσκεται στην 132η θέση της γενικής κατάταξης, μετά την 2η ειδική διαδρομή. Παρόλο που ήταν μόλις 15 λεπτά πίσω από τον νικητή συνάδελφό του, ο Al-Attiyah βρίσκεται τώρα 9 ώρες πίσω από τον νικητή στην επίσημη λίστα της γενικής κατάταξης. Οι διοργανωτές δεν έχουν δημοσιεύσει ακόμη πληροφορίες σχετικά με τη διόρθωση της βαθμολογίας του, πράγμα που αυξάνει την αίσθηση της αποδιοργάνωσης που μοιάζει να ταλαιπωρεί την ASO αυτή την στιγμή. Αναμένονται περαιτέρω πληροφορίες που να εξηγούν την κατάσταση αυτήν.
Με ελαστικά Open Country M/TR της TOYO TIRE τρέχει και ο Αυστραλός Bruce Garland με συνοδηγό τον Harry Suzuki στο Isuzu D-Max. Αφού τον έσπευσαν στο νοσοκομείο με έναν σπασμένο σπόνδυλο κατά το Ράλι Ντακάρ 2011, ο Garland υπέστη λίγους μήνες αργότερα καρδιακή προσβολή και υποβλήθηκε σε 5 επεμβάσεις bypass.
Ευελπιστώντας να ανέβει από την 11η θέση που κατείχε στο Ράλι Ντακάρ 2009, η 62η θέση του στην 1η ειδική διαδρομή και η 59η θέση του στην 2η ειδική διαδρομή τον έθεσε στην 54η θέση της γενικής κατάταξης, 1 ώρα, 38 λεπτά και 47 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή. Ο Garland ταλαιπωρήθηκε από έναν συνδυασμό τεχνικών και ψυχολογικών προβλημάτων, αλλά, όπως ο ίδιος δήλωσε, το αποτέλεσμα της 14ης μέρας είναι αυτό που θα μετρήσει.
Τα αυτοκίνητα θα πάρουν θέση στις 10 το πρωί (Μέση Ώρα Γκρίνουιτς -5 ώρες) στο Περού για την 3η ειδική διαδρομή. Τους περιμένει μια διαδρομή 243 χιλιομέτρων διασχίζοντας άμμο, ξηρή γη και αμμόλοφους, καθώς και μια απότομη κατάβαση γύρω στο 115ο χιλιόμετρο μετά τους μεγάλους αμμόλοφους όπου η ταχύτητα των αυτοκινήτων θα πέσει σχεδόν στα 600 μέτρα ανά χιλιόμετρο. Το ράλι ήδη έχει σημειωθεί από μνημειώδη γεγονότα και αναμένονται μεγάλες ταχύτητες από τον Gordon και τον Vigouroux, με περισσότερες επιτυχίες χάρη στα ελαστικά της TOYO TIRE.
Θα ακολουθήσει κι άλλη ενημέρωση μετά τον σημερινό αγώνα και θα προστεθεί φωτογραφικό υλικό.
Η Toyo Tire λαμβάνει πιστοποίηση SBT
Στόχος μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου
Ιδρύεται νέα εταιρεία πωλήσεων και μάρκετινγκ
Εταιρική αναδιάρθρωση
Το νέο Outlander PHEV με ελαστικά Open Country
Τα ελαστικά Toyo επιλέχθηκαν για τη Mitsubishi
Διαδοχικά πρωταθλήματα SCORE Trophy Truck
Ο Alan Ampudia παίρνει τον τίτλο του 2024
Τερματισμός στο βάθρο για το πρωτάθλημα NLS
Νικητές του NLS 2024 παίρνουν τη 2η θέση
Νίκη στην κατηγορία Legends στο Baja1000 2024
3ος ο 71χρονος Gustavo Vildosola Sr
Διαγωνισμός ελαστικών Open Country Baja 1000
Παγκόσμιο πρωτάθλημα ερήμου SCORE
Παγκόσμιες πρεμιέρες στο Σαλόνι SEMA 2024
Παρουσίαση 26 πρωτότυπων οχημάτων στο Treadpass
Καθορίστηκε νωρίς το πρωτάθλημα SP10 στο NLS 2024
Αποφασίστηκε το πρωτάθλημα στην κατηγορία SP10